4/08/2007

Five For Fighting 掙脫合唱團



BLOG背景音樂 Five For Fighting 掙脫合唱團

在人生有一個有些許想法,可以透過音樂來表達。
流暢的鋼琴聲,有著淡淡憂鬱,憂鬱不代表哀傷 只是在想法中透露著些許的無奈。
聽著旋律,不用了解歌詞,就很自然的就會被無國界音樂征服,很妙!!

I can’t stand to fly
我無法永遠翱翔天際
I’m not that naive
我也不天真
I’m just out to find
我只想找到
The better part of me
最好的自我

I’m more than a bird...I’m more than a plane
我不僅是一隻鳥也不僅是一架飛機
More than some pretty face beside a train
更勝於火車旁的俊俏臉龐
It’s not easy to be me
做自己真不容易

Wish that I could cry
希望我能盡情的流淚
Fall upon my knees
掉落在我的膝上
Find a way to lie
希望能找到一個休息的地方
About a home I’ll never see
一個我從未見過的家

It may sound absurd...but don’t be naive
這聽來很可笑,但不天真
Even heroes have the right to bleed
即使英雄也有流血的權力
I may be disturbed...but won’t you concede
我也會心慌,但你不會承認
Even heroes have the right to dream
英雄也有做夢的權力
It’s not easy to be me
做自己真不容易

Up, up and away...away from me
飛吧,再飛高點,離開這一切
It’s all right...you can all sleep sound tonight
沒關係的,你今晚能睡個好覺
I’m not crazy...or anything...
我一點不瘋…一點也不…

I can’t stand to fly
我無法永遠翱翔天際
I’m not that naive
我也不天真
Men weren’t meant to ride
人類不應該漂浮在雲層上頭
With clouds between their knees
讓雲環繞膝旁

I’m only a man in a silly red sheet
我只是一個披著可笑紅披風的男人
Digging for kryptonite on this one way street
在街頭的角落尋找克利頓石
Only a man in a funny red sheet
我只是一個披著可笑紅披風的男人
Looking for special things inside of me
往心裡探求自我
Inside of me...Inside me
探求自我
Yeah, inside me,Inside of me

0 Comments:

張貼留言

<< Home